P&O assistent Let op, dit is een functieomschrijving, geen vacature. Je kunt hierop dus niet reageren. Functiekenmerken Korte omschrijving De P&O Assistent vervult ondersteunende taken bij de uitvoering van het personeelsbeleid. Andere namen voor deze functie P&O-stagiair; P&O assistent; Zelfstandigheid Deelt de eigen tijd in binnen tijdschema's. Ontvangt instructies en richtlijnen. Er is direct toezicht. Er komen veel praktische problemen voor. Moet ongewone of moeilijke problemen die uitstijgen boven het opleidingsniveau voorleggen aan de leiding. De contacten worden onderhouden met vrijwel iedereen in het bedrijf en betreffen veelal tijdige en adequate doorstroming van informatie. Complexiteit De functie is gericht op assistentie bij de uitvoering van het personeelsbeleid, met een aantal deeltaken en veel administratieve en secretariële aspecten. Opleidingsniveau Gewenste vooropleiding (of vergelijkbaar): Allround operator (Operator B) (MBO 3), Eerste monteur elektrotechnische producten en systemen (MBO 3) Mentale en fysieke belasting Kantooromstandigheden. Komt ook in de werkplaats. Werkt veel aan de PC Taken Financiële administratie Invoeren van urenoverzichten Verzamelen en controleren van urenoverzichten Kwaliteit, arbo en milieu (KAM) Evalueren van werkzaamheden en doen van voorstellen voor verbetering Toepassen van wettelijke-, veiligheids-, bedrijfs- en werkvoorschriften Leerlingbegeleiding / praktijkopleiding Onderhouden van contacten over de voortgang van het leertraject Marketing en communicatie Samenstellen van (interne) nieuwsbrieven Ontwikkeling Bijhouden en uitbreiden van actuele vak- en productkennis Delen en overdragen van vakkennis met collega's Organisatie van eigen werk Bijhouden van administratie van eigen werkzaamheden en urenverantwoording Plannen van eigen werkzaamheden Overleg en afstemming Informeren van en samenwerken met collega's Personeelszaken Aanleveren van gegevens voor personeels- en salarisadministratie Ontvangen en verwerken van ziek- en betermeldingen Verzorgen van introductie of inwerkplan voor nieuwe medewerkers Verzorgen van personeelsadministratie Verzorgen van salarisadministratie Zorgen voor persoonlijke attenties Secretariële werkzaamheden Afhandelen van correspondentie Inkomende en uitgaande post afhandelen Opbergen en archiveren van informatie Voeren van zelfstandige correspondentie Uitdragen van kernwaarden van het bedrijf Representatief en uiterlijk verzorgd het bedrijf vertegenwoordigen Tonen van inzet en motivatie Kennis en vaardigheden Om het takenpakket goed uit te voeren, heeft de medewerker de volgende kennis en vaardigheden nodig Communiceren Begrippen, vaktaal, jargon Formuleren en rapporteren Presenteren Verbale vaardigheden Creëren en analyseren Analyseren Cijfermatig inzicht Creëren en innoveren Leren Onderzoeken Financiële en bedrijfskundige kennis Financieel-administratieve vaardigheden HRM kennis HRM Kennis van kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieu Kwaliteitszorg Normen voor veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu Kennis van marketing en communicatie Communicatie Leidinggeven en beslissen Begeleiden Beslissen en initiatief nemen Ondernemen en presteren Bedrijfsmatig handelen Gedrevenheid en ambitie tonen Organiseren en uitvoeren Instructies en procedures volgen Plannen en organiseren Zorgvuldigheid Samenwerken en omgaan met anderen Aandacht en begrip tonen Ethisch en integer handelen Klantgericht zijn Samenwerken Gewenste opleidingen Opleiding Medewerker human resource management HRM