Het OOM-kantoor is gesloten van 23 december tot en met 1 januari. Vanaf 2 januari staan we je weer graag te woord. We wensen je fijne feestdagen!

‘Kantinebijeenkomst is uitstekend opwarmertje’

Nieuwsbrief november

meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

‘Kantinebijeenkomst is uitstekend opwarmertje’

Hoe motiveer je je medewerkers om werk te maken van hun ontwikkeling? Martijn Vos, managing director bij Dynostar in Roosendaal vroeg om een Kantinebijeenkomst van OOM.

Je kent ze wel, van de politie, die er de maximum snelheid van scooters mee checkt. Of APK-stations, die er de remkracht van je auto mee testen. Maar ze zijn er ook voor stepjes, grondverzetmachines, motoren en andere voertuigen. Rollerbanken, die onder andere worden ontwikkeld en geproduceerd in de werkplaatsen van Dynostar.
 
Mogelijkheden van OOM
Dit bedrijf met klanten wereldwijd, telt 15 medewerkers. Dat zijn vooral auto- en elektrotechnici. ‘De meesten zijn nog niet zolang uit de schoolbanken, vertelt Martijn Vos. ‘Maar eenmaal in het werkproces, lijkt de motivatie om te blijven leren weg te ebben. Natuurlijk steken ze tijdens het werk veel op. Maar bijscholing over nieuwe technologische ontwikkelingen blijft noodzakelijk. OOM biedt zoveel mogelijkheden, waarom zou je daar geen gebruik van maken?’

Om zijn medewerkers te stimuleren stappen te zetten in hun ontwikkeling, vroeg hij regiomanager Peter Jacobs om een Kantinebijeenkomst in zijn bedrijf. Tijdens dit informeel samenzijn informeerde hij alle medewerkers van Dynostar in zo’n 20 minuten over OOM en zijn diensten en regelingen, waarbij ze werden getrakteerd op kaas- en worstenbroodjes.
 
Positief
‘Peter deed het heel leuk. En behalve liefde gaat ook informatie goed door de maag. De Kantinebijeenkomst was een uitstekend opwarmertje voor mijn medewerkers. Hun reacties waren heel positief. Het zaadje is geplant. Nu is het zaak om het belang van bijscholen te blijven herhalen.’
 
Martijn Vos zet opleiding en ontwikkeling daarom nu op de agenda’s van overleggen en blijft in nauw contact met de regiomanager. ‘En als bepaalde vakinhoudelijke trainingen onmisbaar zijn, zal ik misschien iets meer druk uitoefenen op mijn medewerkers. Want bijscholen blijft absoluut nodig en zelf kom ik er tot mijn ergernis ook te weinig aan toe.’
 
Kantinebijeenkomst boeken? Neem contact op met je regiomanager.
Meer lezen over de Kantinebijeenkomst? Kijk hier.