Het OOM-kantoor is gesloten van 23 december tot en met 1 januari. Vanaf 2 januari staan we je weer graag te woord. We wensen je fijne feestdagen!

Nieuwe medewerker niet in MijnOOM?

Nieuwsbrief april

meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

Nieuwe medewerker niet in MijnOOM?

Het duurt gemiddeld een maand, voor je nieuwe medewerkers in MijnOOM staan. Dat is langer dan je gewend was. Hoe dat kan en hoe je voor hen toch een aanvraag doet, lees je hier.

De gegevens van (nieuwe) medewerkers kun je vinden in MijnOOM. Wij ontvangen deze gegevens van de uitvoeringsorganisatie van de sociale regelingen en inkomensverzekeringen in de sector. Per 1 januari jl. is dat CoMetec, en die heeft een iets andere werkwijze dan zijn voorganger MN Services.
 
Extra schijf
MN Services ontving de gegevens van nieuwe medewerkers namelijk direct van werkgevers en deelde die met OOM. Maar CoMetec stuurt ons de gegevens van nieuwe medewerkers nadat het deze heeft ontvangen van de Belastingdienst. Dat gebeurt op z’n vroegst na de eerste salarisuitbetaling van de werknemer. Je begrijpt: de gegevens gaan dus over een extra schijf en dat kost tijd.
 
Toch een aanvraag doen?
Natuurlijk heb je voor je nieuwe medewerker in de maand ‘tussentijd’ ook recht op een bijdrage voor cursussen en trainingen. Bel als je de naam van je nieuwe medewerker niet kunt vinden in MijnOOM direct met onze afdeling Vergoedingen en geef zijn/haar gegevens door. Zodra de werknemer zichtbaar is in de bestanden, informeren wij je dat je de aanvraag kunt aanmaken.
 
De afdeling Vergoedingen is bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur via vergoedingen@oom.nl of 0172 – 52 15 55.