Sluit deze melding

Stichting OOM maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u naar onze Cookie Policy.

Wie is uw regiomanager?

Marcellino
Maarten
Johan-Peter
Evert
Anton
Michiel
Jet
Patricia
Pieter

Wij vinden het belangrijk om aanwezig te zijn in uw regio en om te weten wat er bij u in de buurt speelt. Daarom werken er tien regiomanagers bij OOM. Zij zijn uw aanspreekpunt en kunnen u helpen en adviseren bij uw opleidingsbeleid.

Vul uw postcode in en lees het nieuws uit uw regio!

Activiteiten

Sta even stil bij je loopbaan

Lekker op vakantie? Maak van de gelegenheid gebruik om even stil te staan bij je loopbaan.
Waar wil jij zijn, over 5 jaar? En welke kennis en vaardigheden heb je daarbij nodig? In september beginnen er weer veel cursussen en trainingen waar je je nog voor kunt inschrijven.


Kijk even in onze cursuscatalogus, er zit zeker iets voor je bij.


Vraag OOM om advies

Wil je weten wat je kunt doen om de kennis van een vertrekkende medewerker voor je bedrijf te behouden? Benieuwd hoe je het vakmanschap in je bedrijf kunt versterken? Vraag je je af hoe je een leerbedrijf kunt worden?

Maak voor deze of andere opleidingsvragen een afspraak met je regiomanager; hij of zij geeft je graag kosteloos advies.


OOM Nieuws

  • Zo stimuleer je de leercultuur in je bedrijf

    Een krachtige leercultuur in je bedrijf draagt bij aan continue verbetering en innovatie. Maar hoe creëer je een cultuur waarin jij en je medewerkers voortdurend blijven leren?

  • Een 8 voor de eerste praktijkopleidersbijeenkomst

    A+O-Metalektro, OTIB en OOM organiseren een reeks praktijkopleiders​bijeenkomsten in heel Nederland. De eerste was op 29 juni in Den Helder. Ben Kemna, regiomanager West-Nederland van A+O Metalektro, was erbij.

  • Expertbijeenkomsten verspanen

    Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van verspaning en wat betekenen die voor het vakmanschap? Wij legden ons oor te luister tijdens twee zogenoemde expertbijeenkomsten begin deze maand.

Kennis Houvast!

Als een ervaren medewerker met pensioen gaat, verliest een bedrijf veel relevante kennis. Om die kennis te borgen biedt OOM bedrijven een Kennis Houvast!-traject. Interesse? Neem vandaag nog contact op met uw regiomanager.


Onweerstaanbaar aanbod

Help mee en laat ons weten welke vaktechnische cursussen voor uw bedrijf relevant zijn... Dan komen wij vanaf 1 maart weer met een onweerstaanbaar aanbod in onze cursuscatalogus.


Aan de slag met OOM ontvangen?

Aan de slag met OOM is een onmisbaar naslagwerk. Deze week lag de praktische gids met een overzicht van al onze diensten en regelingen bij u op de mat. Onverhoopt niet ontvangen? Mail naar info@oom.nl en vraag om uw exemplaar.


OOM​Nieuws 25-07-2017

Van vakman naar specialist

Directeur Hans Timmermans bouwt zijn ASK Renovatie in Weert uit tot een sterk merk. ‘Als je dat nastreeft, moet je zorgen dat alles in je bedrijf op orde is, ook het vakmanschap en de kennis van je medewerkers.’ Hij vroeg OOM om advies.

 

‘In 2002 startte ik met CarSpot; een bedrijf gespecialiseerd in het op locatie herstellen van carrosserieschade. In 2012 veranderde ik de koers van mijn bedrijf. Onder de naam ASK Renovatie richtte ik me voortaan op het repareren en renoveren van Aluminium, Staal en Kunststof oppervlakken. De ondergronden en behandelwijze zijn vergelijkbaar, maar de carrosseriedelen zijn nu bijvoorbeeld kozijnen, deuren en gevelbekleding. De laatste jaren groeide mijn bedrijf van 4 naar 20 medewerkers. Veel zij-instromers uit de bouw, al ben ik momenteel ook een ex-vlaaienbakker aan het opleiden.’

Sterk merk

‘Mijn eerste bedrijfsplannen voor ASK Renovatie waren gericht op het verwerven van een marktpositie. Inmiddels ligt mijn focus meer op het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening en het versterken van het merk ASK. Als je dat nastreeft, dan moet alles in je bedrijf kloppen. Ook het vakmanschap van de medewerkers. De herstelspecialisten weten exact wat ze moeten doen. Toch wil ik dat ze een goede theoretische kennis hebben, zodat ze kunnen onderbouwen waarom ze bepaalde handelingen wel of niet uitvoeren. Dát maakt het verschil tussen een vakman en een specialist.’

Adviesrapport

‘Ik heb regiomanager Patricia Storms van OOM gevraagd of zij me kon ondersteunen bij het versterken van het vakmanschap in mijn bedrijf. Zij stelde me allerlei positief kritische vragen, waardoor me duidelijk werd welke cursussen en trainingen in te zetten. Patricia kwam met interessante opleidingen, zoals een cursus natlakken voor de herstelspecialisten en een coachingstraject voor de praktijkopleiders die hen gaan begeleiden. Ik was erg blij met haar adviesrapport; het is de basis voor het bedrijfsopleidingsplan 2018 - 2020 dat ik ga schrijven. OOM heeft me zo kosteloos veel werk uit handen genomen.’

Reclamecampagne

‘Ik wil van mijn mannen geen jobhoppers maken, maar blijvers. Daarom bied ik ze het groenste gras en dat is meer dan alleen een baan en een salaris. De mogelijkheden tot opleiding en ontwikkeling zorgen er mede voor dat mijn medewerkers gepassioneerd blijven. Als zij hun werk enthousiast en goed doen, heeft dat een positieve uitstraling die meer opbrengt dan de grootste reclamecampagne!’

Ook advies van OOM?

Neem contact op met je regiomanager.

Reageer hier op dit artikel of stuur ons een mail.
Nieuwe reactie op oom.nl

Nieuwe reactie per e-mail

Uw bericht is succesvol verstuurd.
Dit artikel delen:
Artikel delen per e-mail

Uw bericht is succesvol verstuurd.