Sluit deze melding

Stichting OOM maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u naar onze Cookie Policy.

Wie is uw regiomanager?

Jet
Maarten
Marcellino
Michiel
Johan-Peter
Evert
Anton
Patricia
Pieter

Wij vinden het belangrijk om aanwezig te zijn in uw regio en om te weten wat er bij u in de buurt speelt. Daarom werken er tien regiomanagers bij OOM. Zij zijn uw aanspreekpunt en kunnen u helpen en adviseren bij uw opleidingsbeleid.

Vul uw postcode in en lees het nieuws uit uw regio!

meedoen kan nog tot uiterlijk 14 juni!

Dag in dag uit staat hij klaar om een jonge generatie vakmensen klaar te stomen voor jouw bedrijf en voor de branche. Laat zien dat je de inspanningen van je praktijkopleider waardeert en zet je bedrijf op de kaart, door je praktijkopleider te nomineren voor onze verkiezing op debestepraktijkopleider.nl

Hier vind je ook mooie foto's en verhalen van andere praktijkopleiders die door hun werkgever, collega of leerling zijn genomineerd.


Techno Skills

Heb je een vmbo-stagiair of mbo-leerling in je bedrijf? Maak dan gebruik van Techno-Skills.
Met deze digitale ‘kaarten’ over allerlei technische onderwerpen kunnen stagiairs en leerlingen op een aantrekkelijke en toegankelijke manier kennis opdoen en vaardigheden oefenen. Elke Techno-Skills-kaart bestaat uit een deel theorie, een deel praktijk en een kleine toets. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van moderne digitale technieken, zoals animaties en filmpjes. Interesse? Vraag een inlogcode aan via mijnoom.nl. Op de inlogpagina van Techno-Skills vind je een compleet overzicht van de Techno-Skills-kaarten en een handleiding.


advies over werkplekleren

Werkplekleren is, inderdaad, leren op de werkplek. De technische opleidingsfondsen zijn met elkaar het project Werkplekleren in de techniek gestart, om het bewustzijn en het effect van werkplekleren te vergroten.
In het kader daarvan kunnen zij 30 techniekbedrijven een gratis adviestraject werkplekleren aanbieden. Benieuwd hoe je de werkplek nog beter kunt inzetten als leeromgeving? Vraag je regiomanager om meer informatie en meld je aan! 

OOM Nieuws

  • Sjimmie vraagt het OOM

    Na de zomervakantie wil Sjimmie Vestering graag een leerling opleiden in zijn bedrijf XL-Service. Wat kan OOM voor hem doen?

  • Start opleiding vormenmaker in Hengelo

    Komend schooljaar beginnen de eerste leerlingen met de nieuwe BBL 3-opleiding vormenmaker aan het ROC van Twente. Team-coördinator Herman Tijhuis: ’Wij zijn de enige die deze opleiding aanbieden.’

  • Werkplekleren in de techniek

    Op 23 mei vond in Utrecht de startbijeenkomst plaats van het project Werkplekleren in de techniek. Wat houdt dit project van de technische opleidingsfondsen in? OOM’s beleidsadviseur Jolanda Janssen vertelt.

  • ‘OOM is een prima adviespartner’

    Harmen Tolsma en zijn broer Auke Sjoerd zijn sinds vorig jaar de trotse eigenaars van Polder Staalproducties BV in Emmeloord. Voor een organisatieverandering riepen zij de hulp in van OOM. ‘Ik had altijd het idee dat OOM voornamelijk een geldschieter was, maar het doet veel meer.’

Kennis Houvast!

Als een ervaren medewerker met pensioen gaat, verliest een bedrijf veel relevante kennis. Om die kennis te borgen biedt OOM bedrijven een Kennis Houvast!-traject. Interesse? Neem vandaag nog contact op met uw regiomanager.


Onweerstaanbaar aanbod

Help mee en laat ons weten welke vaktechnische cursussen voor uw bedrijf relevant zijn... Dan komen wij vanaf 1 maart weer met een onweerstaanbaar aanbod in onze cursuscatalogus.


Aan de slag met OOM ontvangen?

Aan de slag met OOM is een onmisbaar naslagwerk. Deze week lag de praktische gids met een overzicht van al onze diensten en regelingen bij u op de mat. Onverhoopt niet ontvangen? Mail naar info@oom.nl en vraag om uw exemplaar.


OOM​Nieuws 26-04-2017

Basisschoolleerlingen op bedrijfsbezoek

Eind maart organiseerde Stichting TechnoPromo uit Cuijk voor de tiende keer op rij bedrijfsbezoeken voor leerlingen uit het basisonderwijs. ‘De eerste stap kan niet vroeg genoeg gezet worden.’

Maar liefst 830 leerlingen namen op 29, 30 en 31 maart deel aan de bedrijfsbezoeken die Stichting TechnoPromo in het Land van Cuijk en de Kop van Noord-Limburg organiseerde. De leerlingen uit groep 7 van 31 basisscholen uit de regio maakten in groepjes van 10 kennis met verschillende technische bedrijven en beroepen. Zo kregen ze een indruk van de mogelijkheden in de techniek.

Technische loopbaan

Stichting TechnoPromo promoot techniek bij kinderen in de basisschoolleeftijd, onder andere met techniekeducatie in een eigen praktijkruimte op het industrieterrein in Cuijk. ‘De bedrijven in onze regio schreeuwen nog steeds om technische werknemers’, zegt vestigingsmanager Trees Hamers, ‘en de eerste stap kan niet vroeg genoeg gezet worden. TechnoPromo opent de deur naar een technische loopbaan. Scholen nemen veelvuldig deel aan onze activiteiten om te voldoen aan hun wetenschap- en technologiedoelstellingen.'

Lesje programmeren

Jakom, specialist in het vervaardigen van assen en walsen uit Cuijk, was een van de deelnemende bedrijven. Het kreeg 32 leerlingen op bezoek. Zij werden niet alleen rondgeleid, maar ze mochten ook eigenhandig zware materialen verplaatsen met een kraan en ze kregen een kort lesje programmeren. Ook bekeken ze een bedrijfsfilmpje, waarin ze konden zien hoe een klein asje uit Cuijk uiteindelijk onderdeel wordt van een enorm zeeschip. Directeur Hessel Hendriks: ‘Techniek is een onderbelicht vakgebied. Op basisscholen komt het al helemaal niet aan bod. Als technisch bedrijf kun je wel klagen over het tekort aan vakmensen, maar je kunt er beter iets aan doen. Daarom werken we graag mee. Het is voor ons al de derde keer en het blijft heel erg leuk om leerlingen en docenten zo super-enthousiast te zien rondlopen.’

Meer lezen over Stichting TechnoPromo?
Kijk op www.technopromo.nl.

Reageer hier op dit artikel of stuur ons een mail.
Nieuwe reactie op oom.nl

Nieuwe reactie per e-mail

Uw bericht is succesvol verstuurd.
Dit artikel delen:
Artikel delen per e-mail

Uw bericht is succesvol verstuurd.